موبلاگ : جاكس‌بلاگ يا " پيغامك "

 pt_greenb چند وقتي بود دنبال يك راه براي ثبت لحظه‌به‌لحظه وقايع مي‌گشتم، سرويس‌ دهنده‌هاي خوبي در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، به اين ابزار وبلاگ‌نويسي ميكروبلاگينگ گفته مي‌شود كه به نظر من خيلي جالب توجه است و حتماً بايد مطلبي در اين مورد مي‌نوشتم.

 pt_greenb از جمله سايتهاي غيرفارسي در اين زمينه مي‌توان به Twitter ، Jaiku ، Frazr اشاره كرد و به تازگي سرويسهاي مشابه فارسي نيز راه افتاده كه از آن جمله به پيغامك ، وي ويو، جاكس‌بلاگ مي‌توان اشاره كرد. در ادامه اين مطلب به تحليل سايتهاي ميكروبلاگينگ و امكانات آنها و در نهايت هم به نتيجه گيري كلي براي استفاده از آنها خواهيم رسيد. كاربران اين سايتها حتماً ادامه مطلب را مطالعه بفرمايند….

 pt_greenb با سرويسهاي خارجي كاري نداريم، دليلش هم تحريم ايرانيان در اينگونه سرويسها، غيرفعال بودن ارسال به صورت پيغامك و … است. اما در مدت كوتاهي سرويسهاي بسيار جالبتر از Twitter راه افتاده كه خوشبختانه داخلي هستند و به راحتي مي‌توانيد به آن عادت كنيد و از آن لذت ببريد. تا چند روز پيش از سرويس جاكس‌بلاگ استفاده مي‌كردم ، سرويس دهي اين سايت بد نيست اما ….. به تازگي راه افتاده و دليل استقبال كاربران از آن هم معرفي شدن توسط چند وبلاگ معروف بود، مثل اينكه جناب م***ي با مدير اين سايت دوست است و با معرفي شدن اين سرويس از سوي ايشان افراد زيادي از اين سرويس استفاده كردند و به نحوي منطقي تصميم نگرفتند و مشكلات اين سرويس را نديدند. از مهمترين مشكلات جاكس بلاگ به «عدم توانايي مطلب توسط پيامك» اشاره كرد و به نظر من اين مشكل براي يك سرويس ميكروبلاگ بسيار بزرگ و با اهميت است. معرفي شدن توسط چند وبلاگ معروف و پربازديد براي انتخاب يك سرويس‌دهنده كافي نيست !

Micro-Blogging

 pt_greenb ما فعلاً سه سرويس JaxBlog , Viwio , Peyghamak را براي اينگونه وبلاگ‌نويسي داريم كه با اين تفاسير بايد جاكس‌‌بلاگ را به عنوان يك سايت خوب حذف كرد، اما دو سرويس ديگر را جداً بايد براي چنين خدماتي تشويق كرد، بين اين دو سرويس من Peyghamak را پيشنهاد مي‌كنم، محيطي ساده و جذاب دارد، علاوه بر آن با پارتي‌بازي و … هم معروف نشده !!!!

 pt_greenb اگر كمي دقت كنيد متوجه منظور من خواهيد شد، كافي است اين سه سرويس را با هم مقايسه كنيد تا متوجه شويد كه چرا سرويس جاكس‌بلاگ از دو سرويس ديگر معروفتر است، من هيچ نتيجه گيري خاصي نمي‌كنم و اين كار را به شما واگذار مي‌كنم. قابل ذكر است كه همه اين سايتها از فن‌آوري آژاكس استفاده مي‌كنند و امكانات دو سرويس ذكر شده از اين جاكس‌بلاگ … بيشتر است.

اينگونه سرويسها براي افراد گنده‌دماغ و كساني كه مثل من يبوست اخلاقي دارند خيلي واجب است :دي/  با استفاده از سرويس «پيغامك» مي‌توانيد در هر لحظه و هرجايي به سايت مطلب ارسال كنيد و براي ارسال مطلب حتماً نبايد به اينترنت كانكت شده باشيد.

 tick3نتيجه‌گيري: از سرويس جاكس‌بلاگ كه به صورت‌هاي …. معروف شده و امكانات خاصي براي كاربرانش ندارد به سرويس پيغامك اسباب‌كشي كرده و از اين سايت جالب لذت ببريد. البته امكانات وي ويو و پيغامك باهم برابر است و مهمترين امكانات اين دو سرويس ارسال مطلب توسط SMS است و از تمامي خطوط همراه نيز پشتيباني مي‌كنند ، اما من «پيغامك» را پيشنهاد مي‌كنم. خوانندگاني كه مطلب را با دقت مطالعه كرده باشند متوجه منظور بنده خواهند شد. كمي بيشتر بينديشيم ……

 pt_greenb دوستان بعد از ثبت‌نام در اينجا حتماً به وبلاگ من در اين سرويس مراجعه كرده و من را هم به ليست دوستانشان اضافه كنند تا تعاملات بيشتري داشته باشيم. سايت جديدي نيز به تازگي به اين جماعت پيوسته و به دو زبان در دسترس است ، اطلاعات بيشتر را اينجا ببينيد.

لينكهاي مرتبط و مهم:
سايت پيغامك (حتماً ثبت‌نام كنيد)
وبلاگ من در «پيغامك»
تعريف Micro-Blogging از ديدگاه Wikipedia
ميكروبلاگينگ و 10 ابزار آنلاين ميكروبلاگ
توضيحاتي در مورد سرويس موبلاگ وي ويو
توضيحاتي در مورد «پيغامك» از پرشين‌وبلاگ

پ.ن1 : هر سرويس كه از طرف م***ي معرفي شد خوب نيست و بايد قبل از ثبت‌نام كمي تحقيق كنيم.
پ.ن2 : قسمتي به نام «بيماران گوگلي» به تگهاي اين وبلاگ اضافه خواهدشد، بيماران آلوده از چند روز ديگر براي درمان به همين وبلاگ مراجعه كنند :دي/

26 پاسخ to “موبلاگ : جاكس‌بلاگ يا " پيغامك "”

  1. ayyoob110 Says:

    من رفتم که ثبت نام کنم البته قبل از ثبت نام اصلا تحقیق نمیکنم!!!

  2. parissa Says:

    من هم ثبت نام كردم. مرسي بابت اطلاعاتي كه داديد.

  3. reza Says:

    سلام حسین جان
    چییه قاطی کردی؟
    مثل اینکه میلاد درست میگه فکر کنم از ترس سربازی باشه اصلا حیف نیست یه آقایی مثل شما با این همه اطلاعات تخصصی در مورد همه چیز(!) بره سربازی؟
    من که به هر راهی میرم ولی سربازی نمیرم اصلا واسه همین بود که میخواستم برم خارج از کشور که خدارو شکر توی دانشگاه مزخرف قبول شدم حد اقل این یکی رو همه میدونن که دانشگاه بهتر از سربازیه!!!!!!!!!!!!!!
    خوب دیگه مزاحمت نمیشم برات آرزوی موفقیت و رهایی از سربازی رو میکنم
    خدانگهدار

    مجازاتگر: من هم مريض نبودم براي خدمتم اقدام كنم، براي رسيدن به اهدافم اين كار را كردم اما…

  4. khak313 Says:

    http://m.jaxblog.com/

    در ضمن آقا پویا رفتن مسافرت والا برگشتنی پوز همشون رو ان شاء الله خواهند زد.

    مجازاتگر: اين لينك نسخه تحت موبايل است و ربطي به ارسال مطلب توسط موبايل ندارد! در ضمن ما هم اميدواريم ….

  5. کمال Says:

    به علت امکانات پیشرفته ای که این سرویس احتیاج دارد فعلا از ثبت نام خودداری کردم.
    منظورم از امکانات پیشرفته موبایل فارسی نویسه

  6. khak313 Says:

    داداشی در ضمن چطوری ادامه مطلب زدین؟
    منتظر جوابتونم

    مجازاتگر: در عكس زير توضيح دادم:
    http://h.dolatabady.googlepages.com/Read_More.png

  7. parissa Says:

    آر اس اس پيغامك تو بلاگ شما هم بهم ريخته . يه كاريش بكنيد به من هم اطلاع بدين ممنون ميشم.

  8. محمد Says:

    من هم مشکل کمال را دارم اما چون اسم آجرپاره خیلی پرطرفداره و امکانداره اشغال بشه، ثبت نام کردم.

  9. tablu Says:

    من كه هر چي گشتم عكسي نديدم !!

  10. 4 مینی بلاگ « ابزار Says:

    […] موبلاگ:جاکس بلاگ یا پیغامک، مجازاتگر […]

  11. شبستان Says:

    این وبلاگها چرا استایلش کج و کنجول شده؟!!
    من دیگه جزو دوستان وردپرسی شما نیستم؟

  12. زيگزاگ Says:

    تحليل جالبي بود ! منتظر دومي اش هستيم .
    تنها جاييكه ناراحت كننده بود توش ، حرف زدن در مورد دكتر به قول شما م**ي يا همون دكتر مزيدي هست . و اينهمه تاكيد شما بر روي اين مسئله . اگر اينطوري باشه فردا هم ميگن كه پيغامك با معرفي مجازاتگر معروف شده و مجازاتگر با مدير سايتش رفيق بوده ! اگر واقعا همچنين چيزي كه شما ميگيد صحيح باشه ، دكتر مزيدي يه پست درست حسابي در معرفي جاكس بلاگ مينوشت .
    تنها دليلي كه باعث شد وقتم رو صرف نوشتن اين كامنت كنم ، توهمات شما و نسبت دادن مسائل نادرست به دكتر م ! بوده . وگرنه اين تحليل شما كه در واقع تبليغ سايت پيغامك بوده ( كه احتمالا با مديرش دوست بوديد!!) ارزش وقت گذاشتن براي گذاشتن نظر رو نداشت .
    خوش باشيد /

    مجازاتگر: بنده نظر و لينك مستقيم به كسي ندادم كه با چنين برداشتي كامنت مي‌نويسيد، با مديران پيغامك هم آشنايي ندارم.

  13. reza Says:

    سلام حسین جان
    اگه با حرفام ناراحتت کردم ولی باور کن که من اصلا قصد توهین به تو رو نداشتم
    خودت میدونی که من همیشه شوخی میکنم ولی فکر کنم همیشه شوخی ها آدما رو خوشحال نمیکنن درسته حق با شماست من ازت عذر خواهی میکنم شما اونقدر گردن من حق داری که من اصلا نمیتونم همچین جسارتی رو به خودم بدم و ناراحتت کنم…
    در مورد اسمت هم باید بگم که من بیشتر مواقع هنگام تایپ با مشکل روبرو میشم اینم یه نمونش!
    میلاد جان اطلاع داره چون وقتی با اون چت میکنم بازم این مشکل برام پیش میاد
    بازم میگم اگر ناراحتت کردم شما به بزرگی خودت ببخش
    من شرمنده ام
    موفق باشی خدانگهدار

  14. reza Says:

    سلام حسین جان
    ببخشید اگر با حرفام ناراحتت کردم ولی باور کن من اصلا قصد جسارت رو نداشتم شما خودت میدونی که من عادت دارم هروقت به شما یا میلاد سر میزنم شوخی هم میکنم ولی مثل اینکه اینبار شوخی بجایی نبود
    حق داری ناراحت بشی
    در مورد اسمت هم باید بگم شما میتونی از میلاد بپرسی من هنگام تابپ با مشکل روبرو میشم واینم یه نمونشه باور کن دارم حقیقت رو میگم
    بازم ازت معذرت میخوام
    ببخشید
    موفق باشی برات آرزوی موفقیت میکنم خدانگهدار

  15. زيگزاگ Says:

    نظر من منتظر تاييد مونده / در صورتي كه نظرات بعدي رو الان تاييد كردي
    اين يه حركت غير حرفه اي هست / حركت غيرحرفه اي رو بي جواب نميزارم / برات گرون تموم ميشه / حالا اگه دوست داري اين كامنت رو تاييد كن / اصلا مشكلي ندارم

    مجازاتگر: مثل اينكه خيلي داغي دوست من !

  16. حامد Says:

    من اصولا میونه ام با میکروبلاگینگ خیلی خوب نیست اما «جاکس بلاگ» رو به عنوان جایی که گاهی حرفامو اونجا بزنم انتخاب کردم. دلایل خاص خودم رو هم دارم.اول اینکه جاکس بلاگ رو نمی تونی دقیقا در یک ظرف به نام میکروبلاگ جا بدی .چرا که داشتن امکاناتی مثل پلی لیست شخصی یا فتوآلبوم اون رو به چیزی برتر تبدیل می کنه .در ثانی منتشر کردن API ، کاریه که بقیه سایت هایی که شما معرفی کردید جرات انجام اون را نداشتند و من به خاطر این همه شجاعت به مدیرانش تبریک می گم.

    نکته بعدی توهینی بود که شما به ناحق به یکی از شخصیت های قابل احترام وب فارسی نسبت دادید.

    مجازاتگر: مثل خيلي از دوستان براي آن شخصيت مهم احترام قائلم اما اين مانع روشن‌بيني من نمي‌شود.

  17. amin Says:

    بی انصافی کردید البته . فکر کنم شما هم به خاطر دوستی یا رفاقت از این پیغامک استفاده می کنید . به هر حال ابن جور تبلیغ کردن درست نیست .
    طوری نوشتید که به خواننده اینطور القا میشه که این جاکس بلاگ حتما رقیب قدرتمندی برای بقیه هست که اینطور روش خط میکشن !

    مجازاتگر: من هيچ آشنا با مديران اين سايت ندارم و هدف فقط تحليل شخصي اين سرويسها بوده!

  18. گناهکار Says:

    این احساس بهم دست داد که اگه یه تبر دستت بود و مدیران جاکس‌بلاگ هم نزدیکت بودن٬ سرشون رو با تبر از بدن جدا می‌کردی!

    مطلب کاملن یک جانبه نوشته شده و کاملن معلومه که واسه زدن جاکس‌بلاگ نگارش شده و نه حتا برای تعریف از پیغامک!!

    مجازاتگر: اين مطلب فقط يك تحليل شخصي بود، همين ؛ و براي بالاكشيدن هيچ سرويسي نوشته نشده.

  19. shakira Says:

    نمی دونم من فقط این مشکل رو دارم یا این مشکل گریوان گیر شما نیز شده . نمی دونم چرا وبلاگ من شکلش خراب شده

    مجازاتگر: در تمام وبلاگهاي وردپرس اين اتفاق افتاده!

  20. زيگزاگ Says:

    يه روزي معناي داغ رو ميفهمي كه ديگه خيلي دير شده .
    ميبيني چه راحت كاري كردم كه نظرم رو تاييد كني ؟! تازه داري كار حرفه اي رو ياد ميگيري . راستش من يه معلول هستم كه روي ويلچر زندگي ميكنم / تهديد هاي من فقط شوخي هست / نترس كوچولو
    تبريك من رو هم به پيغامك برسون . البته اگه خودت هم سهمي داري ( اينطوري كه تو داغ كردي فكر ميكنم سهمي هم داشته باشي !! :)) به تو هم تبريك ميگم عزيزم . موفق باشيد تو كارتون . اينو از صميم قلب ميگم .
    اي كاش تحليل هات هم مثل فيلترشكن هات بود😀

    مجازاتگر: شما درست مي‌گوييد، حرفي نيست….

  21. afshinm Says:

    نوشته شما کاملا یک طرفه بوده/و قصد تخریب سایت جاکسبلاگ رو داشتید/این سه تا سرویس هر کدوم مشکلاتی دارند که امیدوارم هر سه بتونن رفعش کنند/ مشکلات جاکس تا اونجایی که عقل من قد میده کمتر هست که بیشتر نیست/طوری که شما دارید میکوبینش/این شبیه تحلیل شخصی به نظر نمیرسید

  22. bizbloger Says:

    پانيشر عزيز! خدا فيلبانان را مشمول نكبت كند!ظااهرا براي گوگل برنامه دارند! از صبح چند بار زير دست و پاي فيلها لت وپار شده!
    قضيه سربازي چيه!؟ نگرانش نباش! برو حالشو ببر! اونهم عالمي داره! من دوستاي خوبي از سربازي برام مونده كه امروز شركاي كاري خوبي برام شدن! من اونا رو تو روزاي سختي امتحان كردم!

    مجازاتگر: زماني عزيز، درد ما درد دل است، شركا به چه‌كار آيند؟!!

  23. بيشتر بينديشيم… تا بهتر قضاوت كنيم! « مجازاتگر :: Punisher :: Says:

    […] مجازاتگر :: Punisher :: هر آنكس كه ايرانيان را مجازات كرد، سرانجام مجازات خواهد شد! « موبلاگ : جاكس‌بلاگ يا " پيغامك " […]

  24. aramiss Says:

    سلام
    مرسی از اطلاعاتی که دادی

  25. سجاد Says:

    سلام دوست من
    مطلب مفیدی بود
    من خودم حدود 1ماه پیش تو پیغامک عضو شدم
    سایت خوبیه البته در حال حاضر که دارم این متن رو می نویسم برای ورود مشکل داره و اصلا سایت پیغامک باز نمیشه !

    —-
    http://Sajjad.ir
    http://Sajjad.ir
    http://Sajjad.ir
    http://Sajjad.ir

    http://SajjadPage.tk
    http://SajjadPage.tk
    http://SajjadPage.tk
    http://SajjadPage.tk

  26. بيشتر بينديشيم… تا بهتر قضاوت كنيم! « :: FELON :: Says:

    […] پي جبهه‌گيري، انتقاد و  ايجاد سوء تفاهم در مورد اين مطلب حس كردم بايد يكسري موارد را بيشتر توضيح بدهم تا […]

پاسخی بگذارید

