عجب صبري خدا دارد

PATIENT
عجب صبري خدا دارد …. اگر من جاي او بودم
همان يك لحظه اول ….  كه اول ظلم مي ديدم از مخلوق بي وجدان
جهان را با همه زيبايي و زشتي ، به روي يكدگر ويرانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
اگر در همسايگي صدها گرسنه ….  چند بزمي گرم عيش و نوش مي ديدم
نخستين نعره مستانه را خاموش آندم بر لب پيمانه را مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم ….  
كه مي ديدم يكي عريان و لرزيان ، ديگري پوشيده است صد جامه رنگين
زمين و آسمان را وا‍گون مستانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
نه طاعت مي پذيرفتم ….  نه گوش از جهر استغفار اين بيدادگرها تيز كرده
پاره ، پاره در كف زاهد نمايان ، سجده صد دانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
براي خاطر تنها يكي مجنون صحراگرد بي سامان
هزاران ليلي ناز آفرين را كو به كو آواره و ديوانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
به گرد شمع سوزان ، دل عشاق سرگردان ….  
سراپاي وجود بي وفا معشوق را پروانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
به عرش كبريائي ، با همه صبر خدايي ….  تا كه مي ديدم عزيز نابه جايي ، ناز بر يك ناروا گرديده و خواري فروشد
گردش اين چرخ را ، وا‍گون بي صبرانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  اگر من جاي او بودم
كه مي ديدم مشوش عارف و عامي زبرق فتنه اين علم عالم سوز مردم كش
به جز انديشه عشق و وفا معدوم هر فكري در اين دنياي پر افسانه مي كردم .

عجب صبري خدا دارد ….  چرا من جاي او باشم ، همين بهتر كه خود جاي خود بنشسته و تاب تماشاي تمام زشتكاريهاي اين مخلوق بي وجدان را دارد !
وگرنه من جاي او چو بودم ،
يك نفس كي عادلانه سازشي با جاهل و فرزانه مي كردم !

عجب صبري خدا دارد …:::::::… عجب صبري خدا دارد

از اشعار زيباي استاد معینی کرمانشاهی

16 پاسخ to “عجب صبري خدا دارد”

  1. grayidea Says:

    سلام دوست عزيز ! من بالاخره نفهميدم كه مطالبم خوب است يا نه !! بيشتر فكر كنم يعني مناسب نيستند و يا مطالبي است كه به ذهنها خطور نمي كند يعني من خيلي نابغه ام ؟!!
    به هر حال خوشحال ميشم كه نظر و انتقادت رو واضح تر و جزئي تر بيان كني ! مي دوني كه برام چقدر مهمه!!

  2. نرگس Says:

    من اين شعرو خيلي دوست دارم
    ولي يكي از دوستام گفته بود اين شعر از رهي معيريه
    !!!
    ولي شما نوشتيد از كارو …

  3. بامداد Says:

    رفیق! من بهت لینک دادم. موفق باشی.

  4. grayidea Says:

    مرسي خيلي زياد !فقط يه چيزي : هر وقت تصوير بالاي وبلاگت رو مي بينم زهره ترك مي شم !!

    مجازاتگر: این از شجاعت سرشار شماست .

  5. bizbloger Says:

    خب! لينك شما هم اضافه شد!

  6. bizbloger Says:

    اينWLWنصب نميشه! راه حلهايي هم كه داره يه كم پيچيده است!

    مجازاتگر: پیش نیازهای برنامه WLW عبارنتذ از
    Windows Installer 3.01
    .Net Frameeork 2.0

  7. lifeb4death Says:

    عجب صبری داره، آدم نگران میشه نکنه بلایی سرش اومده باشه!
    در ضمن من به «معینی کرمانشاهی» رای می‌دم . نه کارو و نه رهی

  8. bizbloger Says:

    قبلا نصبش كردم هم ورژن 1.1 و هم 2! ولي بازهم errorميده!

  9. hard abusive Says:

    جدا که عجب صبری خدا دارد. اگه بازم شعر از کارو داری بزار !
    + مرسی از لطفت

    مجازاتگر: حتماً در مطالب بعدی از اشعار استاد کارو استفاده می کنم .

  10. lifeb4death Says:

    این شعر از کارو نیست. از «معینی کرمانشاهی» است. این طور نیست؟

    مجازاتگر: نظر همه بازدیدکنندگان محترم است اما بنده منبع درستی برای نام شاعر ندارم !

  11. علي جباري Says:

    ببخشيد يه سوال داشتم .عنوان سايت مجازاتگر و همين طور اين نوشته يعني » عجب صبري خدا دارد » رو با چه نرم افزاري طراحي كرديد؟ از كدوم نرم افزار خط تحريري و خوش خطي استفاده كرديد؟ ميشه به من اطلاع بديد.

    مجازاتگر: به کمک برنامه «کلک2000» و فتوشاپ .

  12. khak313 Says:

    سلام
    جیگر هم دستت درد نکنه و هم امکانش هست کلک رو برا آپلود بزارین؟ یا یه لینک سالم بدین؟
    در ضمن در صورت امکان در مورد خود کارو هم توضیحاتی بدهید
    بازم ازتون متشکرم
    یا علی

    مجازاتگر: از لينك زير دانلود كنيد:
    http://irteam1985.110mb.com/program/kelk2000full.zip پسورد: irteam.coo.ir
    زندگينامه كارو هم قرار مي‌گيرد.

  13. سمیرا Says:

    سلام دوست عزیز
    این شعری که نوشتید از اشعار زیبای استاد بزرگ معینی کرمانشاهی است
    من نمی دونم چطور نوشتید کارو؟!

  14. سمیرا Says:

    من دیوان کامل استاد را دارم و توی دیوانشان این شعر وجود داره
    پس منبع رو درست ذکر کنید لطفا

    مجازاتگر: طبق نظر شما و بعضی دوستان منبع اصلاح شد.

  15. گل مريم Says:

    سلام ، خسته نباشيد . زيباترين شعري كه دوست دارم شايد بارورتون نشه همين شعر صبر خدا است . به نظر من هركسي تعريفي برا خدا دارد . تعريف من هم اينه كه خدا خود عشق است .

    مجازاتگر: من نيز همينطور!

  16. گیشا8 Says:

    سلام .مرسی ازوبلاگ زیباتون….ولی بابا این شعرمال کاروهست یا نه بالاخره….خیلی دوست دارم مال کاروباشه…باشه!!!!!

پاسخی بگذارید

